Aby bola zachovaná spoľahlivosť Vášho vozidla, je nutnosťou pravidelná údržba - podľa plánu údržby predpísaného výrobcom. Odporúča sa, aby vaše autorizované servisné stredisko Mitsubishi vykonalo túto funkciu v predpísanom čase a/alebo podľa počtu najazdených kilometrov.
Celoeurópska servisná knižka obsahuje záznamy o všetkých vykonaných údržbách vášho vozidla a mala by sa stále nachádzať vo vozidle.
Pred prvým odovzdaním vozidla prvému majiteľovi sa vykonáva predexpedičná prehliadka, ktorá zaručuje dodanie vozidla v bezchybnom stave. Kópia protokolu o tejto prehliadke s podpisom technika autorizovaného servisu Mitsubishi.
Úkony pravidelnej údržby, popisujú všetky položky, ktoré treba skontrolovať, nastaviť alebo vymeniť počas jednotlivých servisných prehliadok. Po vykonaní periodickej údržby dostanete od servisu kópiu kontrolného zoznamu vykonaných servisných úkonov s podpisom technika, ktorý vykonával údržbu. Tento zoznam by mal dokladovať vykonanie všetkých požadovaných prác.
Po ukončení základnej doby platnosti asistenčnej služby MAP (3 roky od uvedenia do prevádzky) na pravidelnej prehliadke v autorizovanom servisnom stredisku Mitsubishi, získate asistenčnú službu MAP s možnosťou zásahu po celej EU na ďalší rok úplne zadarmo!!!
Pri prevádzke v ťažkých podmienkach by mal byť plán údržby vykonávaný častejšie v kratších intervaloch, zvyčajne v polovici ročných požiadaviek.
Tento skrátený interval slúži na ochranu vozidla pred poškodením rôznych jeho častí. Súčasťou je výmena maziva v prevodovke a nápravách, kde môže dochádzať k poškodeniu z dôvodu kontaminácie vodou, bahnom, pieskom atď. Ak máte pochybnosti, prediskutujte spôsob používania vášho vozidla s autorizovaným servisom Mitsubishi.
Z dôvodu uchovávania vozidla v dobrom stave a bez korózie, odporúčame pravidelne kontrolovať a často čistiť nasledujúce miesta.
Umývanie: Najlepším spôsobom údržby povrchovej úpravy vozidla a pomáhania v zabraňovaní korózii je časté umývanie vozidla. Pri ručnom umývaní používajte vlažnú alebo chladnú vodu spolu s kvalitným auto-šampónom. Nepoužívajte koncentrované čistiace prostriedky ani chemikálie. Všetky použité čistiace prostriedky treba okamžite omyť a nesmú sa nechať zaschnúť na lakovaných alebo leštených kovových povrchoch.
Usadeniny z nečistôt: Prostriedky na rozpúšťanie ľadu, ako napríklad chlorid vápenatý a iné soli, olej alebo asfalt, kovové častice, miazga zo stromov, trus vtákov, chemikálie v priemyselných oblastiach a iné cudzorodé látky, môžu pri kontakte s lakom (bez ohľadu na dobu pôsobenia) spôsobiť jeho poškodenie. Niektoré z týchto usadenín nemusí odstrániť ani včasné umytie. Preto môžu byť potrebné ďalšie čistiace prostriedky. Pred ich použitím na lakovaných alebo leštených kovových povrchoch však treba skontrolovať ich vhodnosť.
Údržba podvozku: Na povrchu podvozku vozidla sa môžu usadzovať korozívne materiály používané na rozpúšťanie ľadu na povrchoch ciest počas zimného obdobia. Ak tieto materiály neodstránite, na súčastiach podvozku môže dochádzať k zrýchlenej korózii, ako napríklad na spodku karosérie, podlahe, prahoch, brzdových a palivových vedeniach a výfukovom systéme. Minimálne každú jar treba spodok vozidla a miesta, v ktorých sa môže usadzovať bahno a iné nečistoty, dôkladne vymyť čistou vodou a tieto materiály spláchnuť.
Poškodenie vonkajšieho povrchu: Odreniny od kamienkov, poškodenia laku a škrabance na lakovaných povrchoch treba včas opraviť. Holý kov bude rýchlo korodovať, a to môže spôsobiť značné náklady na opravu. Menšie odreniny a škrabance je možné opraviť materiálmi na opravu laku, ktoré vám poskytne autorizovaný servis Mitsubishi.
Poškodenie pri nehode: V prípade nehody vášho vozidla a potreby opravy alebo výmeny plechových dielcov treba zabezpečiť, aby servis aplikoval na náhradné dielce a priľahlé oblasti správny protikorózny materiál spĺňajúci špecifikáciu spoločnosti Mitsubishi.
Pri preberaní nového vozidla skontrolujte správnosť informácií o vozidle, identifikačné číslo vozidla (VIN) a dátum začatia platnosti záruky.
Kontrola karosérie sa musí vykonať v súlade s plánom servisnej údržby, ktorá sa spravidla vykonáva súčasne s pravidelnou údržbou.
Všetky malé opravy odrenín od kamienkov, škrabancov a podobných poškodení sa vykonávajú na náklady majiteľa.
V prípade opravy alebo výmeny plechových dielcov z dôvodu nehody vášho vozidla alebo z iného dôvodu treba opravy vykonávať v súlade s postupmi v príslušných servisných príručkách.
Servis vykonávajúci kontrolu alebo opravu musí vyplniť záznamy o periodickej prehliadke karosérie.
Vozidlá vybavené turbodúchladom: Po naštartovaní studeného motora je veľmi dôležité nechať ho pred jazdou bežať pri voľnobežných otáčkach po dobu 30 až 60 sekúnd.
Pri prevádzke motora vo vysokých otáčkach alebo pri vysokom zaťažení, napr. ťahaní obytného prívesu alebo prívesného vozíka, nechajte motor pred jeho vypnutím bežať na voľnobežných otáčkach po dobu 1 až 2 minút. To umožní ochladenie turbodúchlada a zabráni možnému poškodeniu.
Kontroly vykonávané vodičom: Majiteľ môže sám pred jazdou na dlhé vzdialenosti vykonávať množstvo kontrol a údržby. Niektoré z týchto kontrol je možné vykonávať denne, týždenne alebo mesačne. Informácie o týchto kontrolách nájdete v časti týkajúcej sa prác vykonávaných majiteľom v časti Údržba v Návode na obsluhu vozidla.
Je veľmi dôležité používať správny typ motorového oleja. V užívateľskej príručke nájdete správne typy olejov. Hladinu motorového oleja je nevyhnutné pravidelne kontrolovať a v prípade potreby olej doplniť.
Výrobca musí občas vykonávať obhliadku častí vozidla, pri ktorých je podozrenie na zníženie bezpečnosti. V takomto prípade vás písomne oboznámi autorizovaný obchodný zástupca Mitsubishi pre vašu krajinu a požiada vás o pristavenie vozidla do autorizovaného servisu Mitsubishi za účelom bezplatného vykonania prác potrebných na odstránenie problému.
Po vykonaní opravy skontrolujte správne vyplnenie a opečiatkovanie časti so záznamom o servisnej alebo výmennej akcii, ktoré musí vykonať autorizovaný predajca vozidiel Mitsubishi.
Poplatky súvisiace s poruchami, napríklad pri nemožnosti používať vozidlo, pri strate času, nákladoch na palivo, telefón, cestovné, ubytovanie, pri strate z prepravy alebo poškodení osobného majetku, obchodných stratách alebo stratách príjmov, nie sú kryté výrobcom.
Spoločnosť MITSUBISHI MOTORS Europe B.V. (ďalej nazývaná ako "MME") v súlade s nasledujúcimi ustanoveniami a podmienkami zaručuje, že všetky "DIELCE SO ZÁKLADNOU ZÁRUKOU" nového vozidla vyrobeného spoločnosťou MME alebo pre ňu (ďalej nazývané ako "nové vozidlo MME") budú za predpokladu normálneho používania a vykonávania správnej údržby bez závad materiálu alebo spracovania.
Aby vaša záruka nadobudla účinnosť (a aby ste mohli v prípade potreby využívať záručné služby), je nutné, aby:
Všetky DIELCE SO ZÁKLADNOU ZÁRUKOU, na ktoré sa vzťahuje táto ZÁRUKA NA NOVÉ VOZIDLO, opraví alebo vymení bezplatne každý autorizovaný servis Mitsubishi.
Autorizované servisné stredisko Mitsubishi bezplatne vykoná nevyhnutné opravy, za použitia nových náhradných dielov, aby tak bola odstránená vada. Postup opravy určuje výhradne autorizovaný opravca v súlade s podmienkami stanovenými výrobcom.
DIELCE SO ZÁKLADNOU ZÁRUKOU obsahujú všetky dielce nového vozidla MME. Výnimkou sú ŠPECIÁLNE DIELCE, DIELCE, NA KTORÉ SA NEVZŤAHUJE ZÁRUKA, a ďalšie dielce uvedené nižšie.
Záručná lehota na vozidlo:
Na vaše nové vozidlo MME bola poskytnutá päťročná (5) záručná lehota. Prvých 24 mesiacov je bez obmedzenia najazdených kilometrov, zvyšných 36 mesiacov (25. až 60. mesiac) platí s obmedzením 100 000 km, podľa toho, čo nastane skôr od dátumu začatia platnosti záruky, ako je uvedené v Protokole o registrácii v celoeurópskej záručnej knižke, po prvom doručení tohto vozidla prvému registrovanému majiteľovi.
Na nasledujúce súčasti sa vzťahujú špeciálne záručné podmienky a záruka je obmedzená na 3 roky. Prvých 24 mesiacov je záruka bez ohľadu na počet najazdených kilometrov, zostávajúcich 12 mesiacov (25. až 36. mesiac) s obmedzením do 100 000 km:
Trakčná batéria čerpá výhody z osemročnej záruky s obmedzením 160 000 km (100 000 míľ). Kapacita trakčnej batérie má záruku na udržanie si určitej percentuálnej úrovne alebo vyššej úrovne pre rôzne modely počas 8 rokov/160 000 km (100 000 míľ), podľa toho, čo nastane skôr po dni začatia záruky.
Model vozidla | Úroveň kapacity batérie pohonu |
---|---|
Outlander PHEV | 70% alebo viac |
Eclipse Cross PHEV | 66% alebo viac |
ASX PHEV | 77% alebo viac |
ASX HEV / Colt HEV | 63% alebo viac |
V prípade neautorizovaného rozobratia sa naďalej už záruka na trakčnú batériu nevzťahuje.
V režime Občianskeho zákonníka (ak sa kúpna zmluva k vozidlu riadi Občianskym zákonníkom) po uplynutí zákonnej záruky (24 mesiacov) sú vylúčené nároky vyplývajúce z ust. § 622 ods. 2 a ust. § 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka, resp. po uplynutí zodpovedajúcej zákonnej záruky (24 mesiacov) podľa Občianskeho zákonníka, kupujúci nemá právo namiesto odstránenia vád vozidla požadovať výmenu vozidla, nemá právo od zmluvy odstúpiť a nemá právo na náhradu škody a akýchkoľvek výdavkov súvisiacich s vadou vozidla. Bez ohľadu na všetky vyššie uvedené podmienky záruky, v režime Obchodného zákonníka (ak sa kúpna zmluva riadi Obchodným zákonníkom) má kupujúci počas plynutia päťročnej (5) záručnej doby na vozidlo právo výlučne na odstránenie vád opravou vozidla, avšak nemá právo na výmenu vozidla, nemá právo od zmluvy odstúpiť a nemá právo na náhradu škody a akýchkoľvek výdavkov súvisiacich s vadou vozidla.
Na nové vozidlo Mitsubishi L200 4WD predané od 17.2.2021 prostredníctvom autorizovanej predajnej siete Mitsubishi Motors v Českej a Slovenskej republike sa vzťahuje predĺžená 7 ročná záruka. Predĺžená 7 ročná záruka je poistným produktom spoločnosti AWP P&C Česká republika a vady materiálu alebo dielenského spracovania na vozidle kryje v plnom rozsahu ako štandardná záruka výrobcu vozidla. Predĺžená záruka začína platiť uplynutím 5 rokov od začiatku štandardnej záruky výrobcu vozidla alebo najazdením 100 000 km, podľa toho, ktorá z variant nastane skôr. Na vymenované diely so špeciálnou zárukou, záruka začína platiť uplynutím 3 rokov alebo najazdením 100 000 km. Predĺžená 7 ročná záruka končí uplynutím 7 rokov od začiatku štandardnej záruky výrobcu vozidla alebo najazdením 150 000 km, podľa toho, ktorá z variant nastane skôr.
Predĺžená 7 ročná záruka sa riadi týmito všeobecnými poistnými podmienkami.
Na ŠPECIÁLNE POLOŽKY uvedené nižšie sa nevzťahuje záruka spoločnosti MME, ale záruka príslušného výrobcu:
Na nasledujúce dielce neposkytuje spoločnosť MME záruku (okrem vád spôsobených materiálom alebo výrobným postupom):
Súčiastky opotrebované bežnou prevádzkou vozidla:
Kvapaliny a mazivá:
Ďalšie dielce alebo časti, na ktoré sa nevzťahuje záruka - táto záruka sa nevzťahuje na:
Kontrola vozidla (pred alebo po vykonaní akýchkoľvek prác) a požaduje predloženie poškodených alebo vymenených dielcov a súčastí.
Spoločnosť MME poskytuje na toto nové vozidlo MME vyrobeného spoločnosťou MME alebo pre ňu na základe nasledujúcich ustanovení a podmienok 12-ročnú záruku (v závislosti od modelu) záruku na prehrdzavenie plechového dielca karosérie zvnútra z dôvodu závad materiálu alebo spracovania, a to bez ohľadu na počet najazdených kilometrov. Táto záruka platí pri dodržaní podmienky správnej údržby a začína plynúť od DÁTUMU ZAČATIA PLATNOSTI ZÁRUKY. Všetky autorizované servisy MME bezplatne opravia alebo vymenia prehrdzavený plechový dielec. V režime Občianskeho zákonníka (ak sa kúpna zmluva k vozidlu riadi Občianskym zákonníkom) po uplynutí zákonnej záruky (24 mesiacov) sú vylúčené nároky vyplývajúce z ust. § 622 ods. 2 a ust. § 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka, resp. po uplynutí zodpovedajúcej zákonnej záruky (24 mesiacov) podľa Občianskeho zákonníka, kupujúci nemá právo namiesto odstránenia vád vozidla požadovať výmenu vozidla, nemá právo od zmluvy odstúpiť a nemá právo na náhradu škody a akýchkoľvek výdavkov súvisiacich s vadou vozidla. Bez ohľadu na všetky vyššie uvedené podmienky záruky, v režime Obchodného zákonníka (ak sa kúpna zmluva riadi Obchodným zákonníkom) má kupujúci počas plynutia dvanásťročnej (12) záručnej doby na vozidlo právo výlučne na odstránenie vád opravou vozidla, avšak nemá právo na výmenu vozidla, nemá právo od zmluvy odstúpiť a nemá právo na náhradu škody a akýchkoľvek výdavkov súvisiacich s vadou vozidla.
Poznámka: Na hrdzu alebo koróziu plechových dielcov líšiacu sa od prehrdzavenia a závad laku sa vzťahuje "ZÁKLADNÉ ZÁRUČNÉ KRYTIE".
12-ročná záruka na prehrdzavenie sa nevzťahuje na nasledujúce prípady:
Korózia spôsobená poškodením pri nehode, nesprávnym použitím alebo úpravou vozidla.
Plechové diely karosérie a spodok vozidla treba kontrolovať v súlade s plánom servisnej údržby od dátumu začatia platnosti záruky a podľa potreby opätovne ošetriť na náklady majiteľa.
Po vykonaní prehliadky treba vyplniť záznam o prehliadke karosérie a musí ho opečiatkovať spoločnosť vykonávajúca prehliadku.
Všetky opravy odrenín od kamienkov, škrabancov a podobných poškodení sa vykonávajú na náklady majiteľa.
V prípade opravy alebo výmeny plechový
Výrobca musí občas vykonávať obhliadku častí vozidla, pri ktorých je podozrenie na zníženie bezpečnosti. V takomto prípade vás písomne oboznámi autorizovaný obchodný zástupca Mitsubishi pre vašu krajinu a požiada vás o pristavenie vozidla do autorizovaného servisu Mitsubishi za účelom bezplatného vykonania prác potrebných na odstránenie problému.
Po vykonaní opravy skontrolujte správne vyplnenie a opečiatkovanie časti so záznamom o servisnej alebo výmennej akcii, ktoré musí vykonať autorizovaný predajca vozidiel Mitsubishi.
Poplatky súvisiace s poruchami, napríklad pri nemožnosti používať vozidlo, pri strate času, nákladoch na palivo, telefón, cestovné, ubytovanie, pri strate z prepravy alebo poškodení osobného majetku, obchodných stratách alebo stratách príjmov, nie sú kryté MME.
Originálne dielce Mitsubishi:
Na všetky "originálne dielce" firmy Mitsubishi sa vzťahuje 2-ročná záruka bez obmedzenia najazdených kilometrov, ktorá začína plynúť od dátumu kúpy.
Na overenie platnosti záruky na tieto dielce bude potrebné pri uplatňovaní záruky doložiť ako doklad o kúpe dodaciu faktúru alebo faktúru za montáž. Tieto dokumenty uschovajte na bezpečnom mieste.
Originálne príslušenstvo Mitsubishi:
Na všetko originálne príslušenstvo Mitsubishi zakúpené do 3 mesiacov od dátumu začiatku platnosti záruky na vozidlo sa bude poskytovať rovnaké záručné krytie ako na vozidlo: 5-ročné záručné krytie, prvých 24 mesiacov s neobmedzeným počtom najazdených kilometrov, zostávajúcich 36 mesiacov (25 až 60) s obmedzením 100 000 km (62 500 míľ) podľa toho, čo nastane skôr, počnúc dátumom začiatku platnosti záruky na vozidlo.
Na neoriginálne príslušenstvo sa poskytuje záruka iba 24 mesiacov a ak nie je uvedené inak, záruka nie je obmedzená počtom najazdených kilometrov.
Na overenie platnosti záruky na toto príslušenstvo bude potrebné doložiť ako doklad o kúpe dodaciu faktúru alebo faktúru za montáž. Tieto dokumenty uschovajte na bezpečnom mieste.
Originálne náhradné dielce Mitsubishi:
Na všetky "originálne náhradné dielce" firmy Mitsubishi sa vzťahuje 2-ročná záruka bez obmedzenia najazdených kilometrov, ktorá začína plynúť od dátumu kúpy.
Na overenie platnosti záruky na tieto originálne náhradné dielce Mitsubishi bude potrebné pri uplatňovaní záruky doložiť ako doklad o kúpe dodaciu faktúru alebo faktúru za montáž. Tieto dokumenty uschovajte na bezpečnom mieste.
Záruka na "originálne dielce" Mitsubishi, "originálne príslušenstvo" Mitsubishi a "originálne náhradné dielce" Mitsubishi sa vzťahuje iba na výrobné vady daného dielcu alebo iných súčiastok, ktoré sa môžu poškodiť z dôvodu jej zlyhania.
Záruka sa nevzťahuje na nesprávnu montáž alebo poškodenie spôsobené počas montáže.
Na všetky "originálne dielce a príslušenstvo" Mitsubishi a "originálne náhradné dielce" Mitsubishi sa vzťahujú rovnaké ustanovenia a podmienky.
ZÁRUKA NA NOVÉ VOZIDLO a originálne dielce, príslušenstvo a originálne náhradné dielce Mitsubishi platí v nasledujúcich krajinách: Albánsko, Andorra, Belgicko, Bielorusko*, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Cyprus, Česká republika, Čierna Hora, Dánsko, Estónsko, Fínsko, Francúzsko, Gibraltár, Grécko, Holandsko, Chorvátsko, Írsko, Island, Lichtenštajnsko, Litva, Lotyšsko, Luxembursko, Macedónsko, Maďarsko, Malta, Mestský štát Vatikán, Monako, Nemecko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Rumunsko, Rusko*, San Maríno, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Španielsko, Švajčiarsko, Švédsko, Taliansko, Turecko, Ukrajina* a Veľká Británia.
* Pre tieto krajiny je ZÁRUKA NA NOVÉ VOZIDLO platná len v samotnej krajine, ale prechodní zákazníci z týchto krajín majú nárok na záručné opravy na cestách prostredníctvom územnej pôsobnosti jednej z vyššie uvedených krajín.
V prípade trvalého premiestnenia do Bieloruska, Ruska alebo Ukrajiny (vozidlo už nie je registrované v krajine pôvodu) z jednej z ostatných krajín, ako je uvedené vyššie v územnej pôsobnosti, už nie je ZÁRUKA NA NOVÉ VOZIDLO platná.
Žiadne ustanovenie tejto záruky neovplyvňuje zákonné práva zákazníka.
Ručiteľ:
MITSUBISHI MOTORS Europe B.V.
Mitsubishi Avenue 21
6121 SH Born
The Netherlands
Ak je na vašom vozidle potrebné vykonať činnosti v rámci záruky, musíte kontaktovať svoje miestne autorizovaný servis značky Mitsubishi a požiadať o informácie a rezervovať si termín na opravu. Všetky spory musia byť pred predložením poskytovateľovi záruky najprv zaslané vášmu autorizovanému národnému distribútorovi MME značky Mitsubishi.
Pri ceste automobilom do niektorej z krajín uvedených v časti Územný rozsah máte nárok na záručné opravy vo všetkých autorizovaných servisoch Mitsubishi.
Aby bolo možné poskytnúť tieto záručné služby, musí sa vo vozidle nachádzať Celoeurópska Servisná knižka pretože autorizovaný predajca vozidiel Mitsubishi bude potrebovať informácie uvedené v tejto kapitole na uplatnenie nároku vo vašom mene.
Ak nebudete mať u seba Celoeurópsku Servisnú knižku, budete musieť za opravu zaplatiť. Na získanie náhrady si musíte ponechať faktúru a požiadať Vaše autorizované zastúpenie Mitsubishi o uplatnenie nároku vo vašom mene.
Je dôležité podotknúť, že dielce potrebné pre vaše konkrétne vozidlo alebo model nemusia byť okamžite k dispozícii v krajine, v ktorej cestujete, ak sa v nej nepredáva kompletný modelový rad vozidiel Mitsubishi.
Informácie o novom balíku asistenčných služieb Mitsubishi Motors Assistance Package (MAP) zameraných na pomoc na cestách sú uvedené v samostatnom oddiele Asistenčná služba MAP, ktorý obsahuje kompletný popis tohto programu a jeho využívania pri cestovaní vo vašej krajine alebo v zahraničí.
Ak ste druhý alebo ďalší majiteľ, registrujte sa na stránkach www.mitsubishi-motors.sk/zmena-majitela alebo využite uvedený QR kód.
Zmena majiteľa:
Pomocou tohto odkazu si môžete stiahnuť kompletné znenie záručných podmienok vo formáte PDF.